Summa sidvisningar

söndag 29 april 2012

Min hund är en lagom tjock man i sina bästa år

Om man går en promenad, kan man vara ganska säker på att  någon fähund noterar om man delar de tre hamburgarna med hunden och också kan intyga hans glupande aptit på desamma (han tar förresten alla pommesen med)

 De "smarta" tjejerna tar sin magra blandras binder den vid stolpen och går in och äter alla hamburgarna själva Bara för att jag är en som delar, verkligen DELAR, liv med hunden, så blir hans liv misstänkliggjort.

 Kvinnan lever ju torftigt, och det är ju HELT i sin ordning, men såklart måste vi KRÄVA att hunden först och främst blir tillgodosedd Den där kvinnan "verkar ju leka sig fram i livet" och det "ser man ju hur det går," jojomensan. Så köper man bara en cognagsmedvurst och smågodis på ICA, för där ser så sjangserat och "köttigt" ut

 Man får ju inte reducera småborgarnas glupande aptit, deras enda "lust" i livet, som helgerna är till för att tillfredställa, så man skyndar ut till sin briard efter at ha lattjat litet i kösystemet, med tant med portmonnä som performar en föreställning om sparsam dygderik kvinnosträvsamhet

Utanför affären och på hemväg, går kvinnan ikapp mig, ty en väg med en briard på, är sällan bred och framförallt inte rak.

Hunden springer med nosen i backen hela tiden och  det kan bero på, att det luktar alldeles förföriskt jordigt och nyfräsch grönska från densamma backe.
SIGNALER Skepp ohoj, alle man till pumparna OBS, nota bene Hundar med nosen i backen  letar oftast inte mat i vårt välfärdssamhälle.

SÅ jag var på gott humör och kunde gnata på om vad hundar har att äta och inte har.at äta och om hundars förmågor. och om människors förmågor att skaffa mat och inte gå hungriga runtom, i världen Jag sa att hon kunde komma hem och inspektera kylskåpet om hon ville, men hon avböjde

Jag har levat i 16 dar i Skåne utan vare sig pengar eller mat (alla kort och koder, pass och leg, borttappade på en och samma gång) och hittat mat i överflöd i containrar

Ok No big deal, diskret och ingen la sig i och födan var "suverän" "Öööh"

Vare sig tjusigt eller "hälsosamt", men kan det vara så HÄLSOSAMT att bara rulla in med bilen i närmsta stormarknad, fylla den med alsköns varianter i matdjungeln,och konsumera billasterna,  år efter år och bara inom den egna familjen (med frun, eller med barn i vardande och blivande),och bara för att kunna gå fram till ett pyssligt skåp, som alltid är fyllt, åt gapande fågelungar.
Ut och nosa på backen, "ungskrottar"vetja! (Hahaha)
*Skojar bara jag önskar alla barn att få vara små "sessor" i den mån, det går för sig*

Jag dömer ingen, jag har själv levat så, arbete, rationellt hemliv och planerande

Ja det kallas "flow", men  jag kallar det...ehh..(också)."flow", men jag har ingen man, inga barn och får inte vara med på några familjemiddagar.Och jag får inte vara på snabba tunga jobb o tjäna "snabba cash"
Och knappt bestämma över mitt eget liv

 Men det gör jag såklart jag vill förändra, lagom mycket och lagom fort, Oh få vara med "Hemmet" kan vänta

Sug på den

Jag har "flow, för jag har tamejfan, en lagom tjock hund, i sina bästa år, och ett hundmatsbehovstyrt konsumentbeteende.

Så det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar