Summa sidvisningar

lördag 14 april 2012

History, (it's a pantomime)

Jag visste det. Titanic gick under den 14 april (för hundra år sedan), och nästa tickande disaster föddes på den dagen (sjuttio år senare).

Osänkbar? Tydligen inte. Utsätter man sig för tillräckligt svåra förhållanden, så går man förr eller senare under.
När ni vaknade idag så var ni antingen man eller kvinna - mänsklig eller råtta - och såg förmodligen världen i samma ljus, rent fysiskt, men ändå helt olika beroende på er livssituation:
http://www.helagotland.se/kronika/jenny_thomasson.aspx?articleid=7138564
Vad sägs om slutorden där: "Idag, år 2011, har vi ett helt system uppbyggt runt mäns ovilja att ta ansvar. Ovilja att ta ansvar för sin sexualitet och därmed även för barnen. Ett helt system gjort för att män ska kunna fortsätta jobba och ligga, som om ingenting har hänt.
Det stinker."
En invandrad man som har nån sorts känslomässig störning från födseln och som innebär oförmåga att känna empati. Nån som får kickar av att egga omgivningen med blixtrande ögon och "värmeutsrålning" (låt mig inte spy.) och vill få ett existensberättigande i Skandinavien, genom att dumma kvinnor som jag själv ska lyssna på den hjälpsökandes vädjanden. Han har kommit under förevändningen att man har rätt att bo var man vill och att man inte ska tvingas bo där man fötts.Och att han ska skaffa siig en Phd.  Detta vill jag inte diskutera här och nu, men "mannen"
vill ju bara ligga och systemet är upplagt så han ska få det.

Ja hör ni.Vilket äckel man känner över bostadskärringar, små polskor som horar med vuxna kvinnors män, och stadens kväljande tingsrättskärringar, (med nån manlig spydig vakt som skyddar dem från meddelanden från kvinnor.)
De låter manliga delen smita från äktenskap och räkningar, medan jag sitter uppbunden och kommunicerar med densamma Tingsrätt,om en tid för mitt överklagande om ett stockholmselbolags hutlösa uppskörtning av elkostnader, (ett ärende som jag har med rätten sedan  "mannen", for på äventyrsresa till Luxemburg). Jag var tvungen att stävja inkassobolagens krav och bestrida fakturorna.

 Tingsrätten skickar en kallelse till mig, till hans post (och han  öppnar naturligtvis självsvåldigt densamma.men  förstår ju inte vad han ska säga i ärendet), (vilket inte är någonting, för han begriper inte Energibolaget i Sveriges vilseledande marknadsföring). Det han skulle gjort, om han kunnat kommunicera normalt, är förstås bara vidarebefordra en kallelse till mig, men han skickar i stället kallelsen tillbaka, fullklottrad av "babes"-kommentarer, till Tingsrätten, som sedan utan att skämmas skickar den till min rätta adress. När jag ringer den namngivna babsen som är nedklottrad på min kallelse till överläggningar (som f ö saknade klockslag för mötet), värjer hon sig och säger att de inte tar emot meddelanden på telefon. men hon medger (med en undanglidande kommentar)att hon haft e-mail korrespondens i mitt ärende med "mannen". Alltså jäv. Jag skickar den inom äktenskapet uppkomna räkningen till förrädaren och säger att han lika väl kan överta korrespondensen med Tingsrätten.
*suck*

Min dröm är att läsa filosofi (trots att det just nu verkar hopplöst)och där jag läser det, ska det vara prestigefyllt.(Och tyst). Men bombastiska män kommer att vilja störa det filosofiska approachet och de klassiska frågorna med självsvåld och egenintresse.Jag bara säger det så jag vet vad jag har att tampas med framöver.Då med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar