Summa sidvisningar

måndag 2 juli 2012

SJ, bästa folket!

Resa upp: Torsdag i slutet på juli 2012. Skulle ju stanna i Sala. Trodde Sala var större trodde det glimmade av monument över silveskatterna man funnit där. Trodde jag "skulle finna mig själv", så nära Bergslagen (eller i?). Jag fick en oerhörd hjälp av den utomordentligt rara "konduktörskan", när jag insåg jag inte skulle hinna till den där H campusen från Sala och att jag inte kunde stanna i den lilla staden över natten.Resan upp är ganska fin faktiskt och vem visste att "KATRINEHOLM" fanns förrän man tagit den där omvägen. Eller "vägen". Så jag köpte med goda konduktörskans hjälp en tilläggsresa till Uppsala från Sala och gjorde en "kulturomväg", där på dagen som hunnit bli kväll.Omväg, får man väl kalla det. Eller är det en "genväg" till Uppsala över Katrineholm? Man slapp Sthlm, på ditvägen i a f, så tack milde vite Krist.

Avskyr deras krångliga väg till "spåret " "till Göteborg" som i själva verket är spåret till Stockholm(!), ty då jag köpte biljett till hemresan, dagen efter, som var en lördag, köptes den i biljettautomat och den avgångstid, och resväg, som angavs , var för ett stockholmståg, och i huvudstaden (varför är denna stad vår huvudstad?) skulle man då byta till ett göteborgståg. Nu bar det sig inte bättre jag dessutom missade.dettta stockholmska tåg som skulle bära mig till bytet till göteborgståg. Nästa tåg var då ett sthlmståg och det fanns inga mer anknytningståg till gbg, för kvällen. Men fin biljettcentral, i Uppsala, "ovan jord" och arean däromkring. Satt på ett litet järnvägscafe, på ena sidan spåret, sen var det hiss ner i underjorden, för att ta sig till sidan där tågen gick från och biljeettcentralen. Hann bara surra litet kring Uppsala "Gille"-hotell, namnet var inte "Sheraton" men priserna gav mig Sheratonvibbar", som jag aldrig haft nåra, men för f-n det är ju bara en LIKNELSE!( Nädå, jag blev "glad" de hade hundrum!) Paco försvårar, men jag kan ändå inte sova i ett hostels fyrabäddsrum. Jag fattar inte riktigt min ålder och skyller på Paco. För gamla fattiga kärringar ska förvisas till allt som är dyrt (eller är det hundägare, som ska det?) Vet inget snart om denna förfärligt avvisande anti-hundvärld.Alt är visst till, bara för alla andra, de som inte har hundar eller kan betala höga priser. Minns att det inte var så förr, men kära nån, då åkte jag ju mest regionaltåg på västgötaslätten, "For fun". INGA som helst anspråk, man var så glad ändå! Och blev aldrig trött. Åh, om jag hade den tiden åter. :) Det var väl billigt med, eller jag hade råd i a f förjag hade ju B-G: :) "Människor dör", "för en", och milde krist, hur ska jag klara mig i denna värld, när allt är slitet grått och ångestridet, humöret alltid på botten och jag, för att få se något nytt, måste ge mig av på en resa?!

Hittar i alla fall tillbaks till "spåren", från där man köpte biljetten, vilket väl borde kallas "centralen", i Uppsala med, men det är fanken ingen direktväg, jag tog,."ens" till centralen, från hotellet. "Där har ni mitt tempo": Jag skulle vilja de gjorde en film om mig, som hette så. Det tog alltså hela dagen att surra omkring i Uppsala och då hade jag ändå aldrig hunnit bese "Gamla Uppsala", eller universitetet.Jag har inte lokalsinne, inget flyt och inget tempo högre än snigelfart. Fick ladda datorn och hade kontakt med några annonsörer, men ingen visning blev av. Var inte uppklädd eller fin. Tack du, Skitregeringen! Förr kunde man köpa kläder åtminstone nån gång. Och resa! Nu räcker pengarna till "ingenting"
Sen är natten på STOCKHOLMS central ett kapitel för sig. Det finns nog VÄLUTBILDADE ficktjuvar. Ingen, ingen vet heller varför jag bara måste bo, där jag nu bor! It's hopeless! Inte att man bor i en students tomma rum över sommaren nej tackoch lov för det. MEN att kvinnor ska behöva gå med minnen av lurendrejande män, "abusive men", i för stora lägenheter, i lägenheter som de själva har försökt ordna byten till, i lägenheter som ingen hösammar reparationsbehov av, där kvinnor av självaste Miljödomstolen kallas "galna" fast i mindre flagranta ordalag - av självaste Miljödomstolen, på västgötaslätta, som "sannerligen" inte kunde uppmäta någon fukt när deras exekutiva personal, kom "och mätte" flera veckor efter "flushen från dasshålet", som skedde i februari och som en inneboende under abusive.mannens shanghajande av lägenhetsinnehaverskan till det dejlige Danmark, levde med - totalstopp i rören- och sedan det var förberett så fint för innehaverskan, att bo i. Han sa då i alla fall OCKSÅ, att lägenheten behövde helrenoveras. alla tycker så,(min son satte aldrig sin fot där och skyllde förstås på, "att jag aldrig städade". För fan jag gick ju där varje dag ochstädade och BETALADE ditten och datten, och den och den. Nån huliganmaffia, troligen). Men om jag påpekar detta, för höga vederbörande bolag eller myndighet, så är det i stället min skalle, som behöver renoveras. "Skit ska skit ha,och hålla käft",  så tänker ni va hörni, därute på "arbetslinjen". Hallå förresten, hör ni nåt, dålig sladd, eller bara "litet lång"? Nästa liv kanske du föds till kvinna, apjävel.
Människorna har anpassatstill att stjälpa över vissa till psyket eller socialvården, i stället för att alla ska vara lika. Nöjd nu herr "arbetslinjen", och herrarna och bo"servicen" de fint utbildade förvaltarna hos bostadsbolagen i förorten, i den så komiskt kallade "allmännyttan"Kallar på polis, när nån försöker prata med er på kontoret. Då är det boservice, för er själva, vill jag lova1
Och nej, jag bor inte bland "studerande ungdom" för jag är student, utan för jag fan inte står ut med den sjukdom, vanmakt och tristess som finns i spåren av kommunalt egenmäktiga så  "fattiga" (eller kanske giriga) bolags attityd till boendet och "vissa" boende. GP har skrivit om hur de gör, så det kan väl sägas vara allmänt känt" att de hindrar folk aktivt från att byta bostad, genom att gräva i småskulder och småförseelser.. Bolaget och myndigheten har altid rätt och folket gör alltid fel, det behöver man inte vara jurist eller läsa så mycket text för, för att begripa vem den lagen är skriven för! För Reinfeldt själv, väl, så han får alla fattiglappar som inte kan programmera, att städa "gnället om utanförskap" och passivisering och  LJUGET om hindrarndet av fri rörlighet för svenska kvinnan, ut  ur knoppen och ner i själen! . mercie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar