Summa sidvisningar

måndag 14 maj 2012

Setara, den underbara afghanska kvinnan, som tävlade i en musiktävling

"Afghan Star", och drabbades av dödshot, fick en handkappad son som dog tio veckor gammal!

Hon som var så glad och så modig!  Hon gifte sig med nån muslimsk militär som naturligtvis inte vågade stå upp för att han var gift med henne. Men när han talar med sin kluvna tunga, påstår han sig "vilja gå i döden, för henne".(fast han verkade vilja gå i döden för en öl, mer, av reportaget att döma).Han hade militärlön, men hon fick sälja gitarren för att ha råd med babyutstyrsel.det är så självklart att det är kvinnan som ska "offra". Det är så självklart att inte män gör några uppoffringar i den kulturen utan bara dömer och fördömer.
De är så falska.
Dessa ynkliga karlar, och dessa underbara kvinnor.(Och ett sånt fä och ett "halvmuslimskt" fegt  "troll" släppte jag också  in i mitt liv, utan att (ens) vara dödshotad)..Och hur har jag det nu, övergiven och med "dödshotet"/skammen/livsfaran med, att inte kunna anpassa mig fort nog ekonomiskt och mentalt.(Och var är min svenska "familj"? "Det är nog dags att dom sätter dig på hem, tandlösa äckliga, gamla kärring".Inte ett besök och inte en hjälpande hand. Inte så mycket som att sonen kan komma och hjälpa mig ta tag i, att våga logga in på mitt bankkonto, ens, (när det är som värst)! (Nä, din j-a apa ., Du ska inte ta över. Du ska vara lojal!) Det är ett h-e att vara fattig i Sverige, med. Inte ett lugnande eller vänligt ord, har de till övers. De är väl rädda för det skulle uppdagas, de ägnar sig åt för "fatwa", eller? Densamma som en muslimsk kvinna får.Fast, som svensk och i Sverige.
Är de "moderna"? Vill de hålla sina rövar skadeslösa? "Hatar" jag dom? Visst, va! Det tycker dom ju bara är bra, så jag blir bittrare och mer fega än dom.Dom måtte väl i alla fall se mönstret. Kvinnor övergivna i VARJE kultur.

Dessa män gifter sig för att fortsätta sina liv som singlar och bär sig under levnadsbanan så illa åt, att kvinnorna  får "onda ögat" av omgivningen.
Supare, lögnare, smitare och angivare, är dom.(åtminstone syriern) Så åtminstone finner han på sätt, att låtsas inte vara gift. :)) Tror att manlig styrka är, att vara i en värld som består av att hora och utrota fiender och att undkomma angivare.Kvinnans svåra sorg drabbar inte honom och han kan inte heller vare sig glädjas med eller sörja MED kvinnan. Han kan heller inte dela med sig av sin värld åt denna kvinna han "älskar".
. Alldeles övergivna i sjukdom och graviditet och vilket trångmål de än befinner sig i, är de afghanska (syriska) kvinnorna. Men de har i alla fall mammor som ställer upp!
Jag hoppas att hon kommer över sorgen, den lilla söta flickan och att hon får lust att sjunga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar